Menü

iPhone kikapcsolása, újraindítása és bekapcsolása lépésről lépésre

Az iPhone kikapcsolása és újraindítása akkor lehet indokolt, ha bármilyen lassulást, akadozást vagy egyéb rendellenes működést tapasztalsz.
iPhone kikapcsolása lépésről lépésre

Az iPhone-ok köztudottan a legstrapabíróbb okostelefonok közé tartoznak, hiszen az iOS operációs rendszerük híresen megbízható, és ritkán fagy le. De néha még a legjobbaknak is szükségük van egy kis pihenőre. Ebben a cikkben arról fogunk beszélni, hogyan kell kikapcsolni, újraindítani vagy kényszerített újraindítást végrehajtani egy belassult vagy lefagyott iPhone-on (vagy bármelyik modellen, ha már itt tartunk).

Az iPhone-ok a funkciógombok tekintetében 3 féle kategóriába sorolhatók:

felső gomb

1. A legelső modelleken a be-/kikapcsoló gomb a készülék tetején kapott helyett. Ez egészen az iPhone 5S-ig és az SE 1. generációjáig tartott.

oldalsó gomb

2. Az iPhone 6-tól kezdődő generációknál a be-/kikapcsoló gombot már a telefonok jobb oldalán helyezték el. Ezeken a modelleken még volt Home gomb is, amibe később a TouchID is integrálásra került.

oldalsó gomb

3. Az iPhone X és újabb modelleken szintén jobb oldalt találod a be-/kikapcsoló gombot, de a főgomb kivezetésre került, az azonosítást pedig a FaceID váltotta fel.

Az iPhone kikapcsolása

Az iPhone kikapcsolásához az oldalsó gombot kell hosszan nyomva tartani (egyes modelleken a hangerőnövelő gomb lenyomásával együtt), majd a megjelenő ablakban a csúszkát elhúzni. De az iPhone-ok a Beállítások menüből is kikapcsolhatók (iOS 17 alatt: Beállítások > Általános > Kikapcsolás, majd a csúszka elhúzása).

kikapcsolás

FaceID-val rendelkező iPhone-ok kikapcsolása

Nyomd le egyszerre az oldalsó gombot és valamelyik hangerőgombot, amíg meg nem jelennek a csúszkák, majd húzd el a kikapcsolást.

kikapcsolás

Home gombbal rendelkező iPhone-ok kikapcsolása

Nyomd meg és tartsd megnyomva az oldalsó gombot, majd húzd el a kikapcsolás csúszkát.

Az iPhone kényszerített újraindítása

Ha az iPhone-od működésében rendellenességeket tapasztalsz, próbáld meg újraindítani. Ehhez kapcsold ki a fent bemutatott módon, majd kapcsold be ismét. Ha az újraindítás nem oldotta meg a problémát vagy a készülék lefagyott, nem reagál, esetleg az aktiválási folyamat akadt, akkor próbáld meg a kényszerített újraindítást.

A 2. generácios iPhone SE, az iPhone 8-széria és az iPhone X modelltől kezdődően az alábbi lépéseket kövesd:

  1. Nyomd meg és gyorsan engedd el a hangerőnövelő gombot.
  2. Nyomd meg és gyorsan engedd el a hangerőcsökkentő gombot.
  3. Tartsd megnyomva az oldalsó gombot.
  4. Amikor megjelenik az Apple-logó, engedd el az oldalsó gombot.

Az iPhone 7-szériánál egyszerre kell lenyomva tartani a hangerőcsökkentő és az oldalsó gombot. Itt is az Apple-logó megjelenésekor kell elengedni a gombokat.

Az iPhone 6-széria, az iPhone SE (1. generáció) és a még korábbi készülékek esetén a Home gombot kell az almás logó felbukkanásáig nyomva tartani.

További tippeket a hivatalos súgó videóban is találhatsz:

Az iPhone bekapcsolása

Az iPhone bekapcsolása nem is lehetne egyszerűbb. Nyomd le hosszan a bekapcsoló gombot, amíg az Apple-logó meg nem jelenik.

Sok fejtörést és időt spórolhatsz, ha mielőtt rohannál egy iPhone szervizbe, kikapcsolod, majd újra bekapcsolod a készülékedet, és ellenőrzöd, hogy a korábban tapasztalt probléma még fennáll-e. Ha továbbra is szoftveres vagy hardveres hibát tapasztalsz, ne habozz, és hozd el hozzánk!