iPhone kikapcsolása, újraindítása és bekapcsolása lépésről lépésre

Az iPhone kikapcsolása és újraindítása akkor lehet indokolt, ha bármilyen lassulást, akadozást vagy egyéb rendellenes működést tapasztalsz.
iPhone kikapcsolása lépésről lépésre

Az iPhone-ok köztudottan a legstrapabíróbb okostelefonok közé tartoznak, hiszen az iOS operációs rendszerük híresen megbízható, és ritkán fagy le. De néha még a legjobbaknak is szükségük van egy kis pihenőre. Ebben a cikkben arról fogunk beszélni, hogyan kell kikapcsolni, újraindítani vagy kényszerített újraindítást végrehajtani egy belassult vagy lefagyott iPhone-on (vagy bármelyik modellen, ha már itt tartunk).

Az iPhone-ok a funkciógombok tekintetében 3 féle kategóriába sorolhatók:

felső gomb

1. A legelső modelleken a be-/kikapcsoló gomb a készülék tetején kapott helyett. Ez egészen az iPhone 5S-ig és az SE 1. generációjáig tartott.

oldalsó gomb

2. Az iPhone 6-tól kezdődő generációknál a be-/kikapcsoló gombot már a telefonok jobb oldalán helyezték el. Ezeken a modelleken még volt Home gomb is, amibe később a TouchID is integrálásra került.

oldalsó gomb

3. Az iPhone X és újabb modelleken szintén jobb oldalt találod a be-/kikapcsoló gombot, de a főgomb kivezetésre került, az azonosítást pedig a FaceID váltotta fel.

Az iPhone kikapcsolása

Az iPhone kikapcsolásához az oldalsó gombot kell hosszan nyomva tartani (egyes modelleken a hangerőnövelő gomb lenyomásával együtt), majd a megjelenő ablakban a csúszkát elhúzni. De az iPhone-ok a Beállítások menüből is kikapcsolhatók (iOS 17 alatt: Beállítások > Általános > Kikapcsolás, majd a csúszka elhúzása).

kikapcsolás

FaceID-val rendelkező iPhone-ok kikapcsolása

Nyomd le egyszerre az oldalsó gombot és valamelyik hangerőgombot, amíg meg nem jelennek a csúszkák, majd húzd el a kikapcsolást.

kikapcsolás

Home gombbal rendelkező iPhone-ok kikapcsolása

Nyomd meg és tartsd megnyomva az oldalsó gombot, majd húzd el a kikapcsolás csúszkát.

Az iPhone kényszerített újraindítása

Ha az iPhone-od működésében rendellenességeket tapasztalsz, próbáld meg újraindítani. Ehhez kapcsold ki a fent bemutatott módon, majd kapcsold be ismét. Ha az újraindítás nem oldotta meg a problémát vagy a készülék lefagyott, nem reagál, esetleg az aktiválási folyamat akadt, akkor próbáld meg a kényszerített újraindítást.

A 2. generácios iPhone SE, az iPhone 8-széria és az iPhone X modelltől kezdődően az alábbi lépéseket kövesd:

  1. Nyomd meg és gyorsan engedd el a hangerőnövelő gombot.
  2. Nyomd meg és gyorsan engedd el a hangerőcsökkentő gombot.
  3. Tartsd megnyomva az oldalsó gombot.
  4. Amikor megjelenik az Apple-logó, engedd el az oldalsó gombot.

Az iPhone 7-szériánál egyszerre kell lenyomva tartani a hangerőcsökkentő és az oldalsó gombot. Itt is az Apple-logó megjelenésekor kell elengedni a gombokat.

Az iPhone 6-széria, az iPhone SE (1. generáció) és a még korábbi készülékek esetén a Home gombot kell az almás logó felbukkanásáig nyomva tartani.

További tippeket a hivatalos súgó videóban is találhatsz:

Az iPhone bekapcsolása

Az iPhone bekapcsolása nem is lehetne egyszerűbb. Nyomd le hosszan a bekapcsoló gombot, amíg az Apple-logó meg nem jelenik.

Sok fejtörést és időt spórolhatsz, ha mielőtt rohannál egy iPhone szervizbe, kikapcsolod, majd újra bekapcsolod a készülékedet, és ellenőrzöd, hogy a korábban tapasztalt probléma még fennáll-e. Ha továbbra is szoftveres vagy hardveres hibát tapasztalsz, ne habozz, és hozd el hozzánk!